KOCAELİ BAŞİSKELE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

BAŞİSKELE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ DERSİNE GİREN ÖĞRETMENLERE YÖNELİK PROJE BAŞLATTI.

BAŞİSKELE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ DERSİNE GİREN ÖĞRETMENLERE YÖNELİK PROJE BAŞLATTI.

Konu ile ilgili açıklama yapan İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Cemil Akkaya ''Günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel alanda yaşanan hızlı değişim, hem bütün dünyada hem de ülkemizde toplumsal yapıyı derinden etkilemektedir ve toplumun temelini oluşturan aile, görevi ve yapısı gereği bu değişimden maalesef olumsuz etkilenmektedir. Ayrıca boşanmaların, tek ebeveynli ailelerin, nikâhsız birlikteliklerin, evlilik dışı doğan çocukların sayısının artması, toplumsal yapının önemli bir parçası olan aile kurumuna büyük zarar vermektedir. Aile bütünlüğünün bozulması anne ve babalar dâhil tüm aile bireylerini etkilese de bu durumdan şüphesiz en çok çocuklar etkilenmektedir dolayısıyla en büyük bedeli de onlar ödemektedir Aile bütünlüğünün bozulması, çocuklarda akademik başarısızlık, suça yönelme, gelecek kaygısı, kendine olan güven duygusunda azalma, davranışsal ve sosyal sorunlar doğurabilmektedir. Bu noktada bu çocuklara okulda ve derslerde nasıl yaklaşılması çok önem arz etmektedir bu proje ile ilçemizdeki ilkokullarda bu durumda olan öğrencilerin dersine giren öğretmenlere konu ile ilgili gerekli eğitimler verilip, rehberlik sağlanacak ''dedi.

Başiskele Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Merkezi Direktörü ve Proje Koordinatörü Emin Öztürk ise

''Projenin amacı projenin yürütüldüğü Başiskele, Adana, Larissa(Yunanistan) ve Belgrad'da(Sırbistan) öğretmenlerin parçalanmış özellikle boşanmış aile çocuklarının eğitiminde karşılaştığı sorunları belirlemek ve bu sorunların çözümüne yönelik öneriler getirmektir. Baktığımızda üç farklı sorun görüyoruz veli kaynaklı, öğrenci kaynaklı ve kurumsal sorunlar. Veli kaynaklı sorunlar; öğrenci velayeti ve öğrenci eğitiminde aile desteğinin yetersizliğiyle ilgili. Öğrenci kaynaklı sorunlar; davranışsal, akademik ve sosyal sorunlar. Kurumsal sorunlar ise kurumlar arası bilgi paylaşımı eksikliği, kurum içi bilgi paylaşımı eksikliği ve eğitimcilerin parçalanmış aile çocuklarına yaklaşım sorunları ve parçalanmış aile çocuklarının danışmanlık ve rehberlik ihtiyacının karşılanmaması. ''Divorced Family Syndrome In Student'' projesi bu konuda ülkemizde yapılan ilk Erasmus projesi. Projemiz 393 proje arasından kabul edilen 11 proje arasına girerek Türkiye Ulusal Ajansından hibe almaya hak kazandı. Bu projede Sırbistan ve Yunanistan'dan iki ortağımız bulunuyor, iki yıl sürecek olan proje kapsamında okullarda çeşitli anketler uygulanıp, boşanmış aile çocuklarının dersine giren öğretmenlere çeşitli eğitimler verilecek ve yaklaşık 50 öğretmen yurtdışındaki seminer, eğitim ve atölye çalışmalarına katılacak'' dedi.

18-04-202218-04-202218-04-202218-04-202218-04-202218-04-202218-04-2022

Serdar Mah. Çobandede Sok. No.2 Yuvacık /Başiskele / Kocaeli - 0 262 343 25 14 (343 27 11) (343 49 24)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.